YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANININ TANIMI VE AMACI
Yiyecek İçecek Hizmetleri Alanı Öğretim Programı’nın amacı; hafif düzeyde zihinsel yetersizliği/otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilerin alana ilişkin mesleki yeterliliklerini geliştirilmek, çalışma hayatına katılımlarını desteklemek ve toplumla bütünleşmelerini sağlamaktır.
Yiyecek İçecek Hizmetleri Alanı Öğretim Programı
1. Mutfak ve servis dalını içermektedir.
Bu dal yapılandırılırken yaygın ve örgün mesleki eğitim kurumlarında uygulanan dal yapısı ile Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından yayımlanan "Ulusal Meslek Standartları" ve "Ulusal Mesleki Yeterlilikler"de yer alan ifadeler incelenmiş olup dal ve alan adlandırması, özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin yeterlilikleri göz önünde bulundurularak yapılmıştır.
Alanın Tanımı
Yiyecek içecek hizmetleri alanı; mutfak ve servis dalına ait bilgi, beceri, tutum ve iş alışkanlıklarına sahip meslek elemanlarının yetiştirilmesine yönelik eğitim verilen bir alandır. Hafif düzeyde zihinsel yetersizliği/otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilerin eğitim performansları, ilgi, ihtiyaç, yetenek ve bireysel farklılıkları dikkate alınarak mutfak ve servis dalının yeterliliklerine sahip meslek elemanı yetiştirilmesinin öngörüldüğü alan olarak tanımlanmıştır.
Alanın Amacı
Bu alanda hafif düzeyde zihinsel yetersizliği/otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilere mutfak ve servis dalına ait yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANININ DALI MUTFAK VE SERVİS DALI
Tanımı
Mutfak ve servis dalı; hijyen ve sanitasyon, mutfak araç/gereci, mutfakta kullanılan pratik ölçü birimleri, yeterli ve dengeli beslenme, yumurta hazırlama, kahvaltı hazırlama, atıştırmalık hazırlama, sebzeleri pişirmeye hazırlama, pişirme tekniklerini uygulama, salata hazırlama, sütlü tatlı hazırlama, şerbetli tatlı hazırlama, meyve tatlıları hazırlama, tahıl tatlıları hazırlama, çorba hazırlama, özleştirilerek hamur hazırlama, kıyılarak hamur hazırlama, mayalandırılarak hamur hazırlama, çırpılarak hamur hazırlama, soğuk içecek hazırlama, sıcak içecek hazırlama, servise ön hazırlık yapma, servis uygulamaları, bulaşık yıkama yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Hafif düzeyde zihinsel yetersizliği/otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilerin eğitim performansları, ilgi, ihtiyaç, yetenek ve bireysel farklılıkları dikkate alınarak mutfak ve servis dalının yeterliliklerine sahip meslek elemanı yetiştirilmesinin öngörüldüğü dal olarak tanımlanması uygun görülmüştür.
Amacı
Bu dalda hafif düzeyde zihinsel yetersizliği/otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilere mutfağa hazırlık, besin ögeleri, kahvaltı hazırlama, sebzeleri pişirmeye hazırlama, pişirme tekniklerini uygulama, salata hazırlama, tatlı hazırlama, çorba hazırlama, hamur hazırlama, içecek hazırlama, servise ön hazırlık yapma, servis uygulamaları, bulaşık yıkama yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.